jueves, 3 de diciembre de 2009

JCLIC

Amb aquets exercicis interactius, el que pretenem és que el nen desenvolupi activitats educatives mitjançant l’ordinador.

Això és un suport a la feina del mestre, però cal remarcar molt, que mai ha de substituir la feina del mestre.

Es pot treballar qualsevol àrea, colors, números, animals, etc. Nosaltres hem triat treballar les fruites.

Amb el programa JCLIC, quan el nen fa l’activitat, el mestre pot veure els resultats i l’evolució que aquest nen està fent.

El projecte que hem realitzat, com ja hem esmentat abans, tracta el tema de les fruites. Hem creat 10 activitats interactives que desprès explicarem. El projecte l’hem adreçat per nens i nenes de P5; però hi ha exercicis que els poden realitzar els de P3 i els de P4.

Activitats que s’han de realitzar:
  • Agrupem per colors: consisteix en unir les fruites mitjançant els colors a les que s’assemblen. Hi ha 8 fruites, s’han de fer 4 parelles de fruites. Les parelles són: maduixa- poma, llimona- meló, oliva- kiwi, préssec- carbassa.
  • Aprenem les fruites: hi ha 6 fruites, i el nen ha de fer un clic a sobre de la fruita, i al costat li surt el nom d’aquesta. Les fruites que hem escollit per aquest exercici, són fruites amb noms curts i fàcils de pronunciar: poma, pinya, pera, plàtan, síndria i meló.
  • Busca les parelles: aquest és el joc del memori, consisteix en anar destapant les fitxes i buscant la parella. Però has d’en recordar-te on estava la parella. Hem escollit 6 fruites que no se semblin molt entre elles perquè sigui més fàcil recordar-les: pera, pruna, pinya, figa, plàtan i oliva.
  • Col·loquem bé: es tracta d’un puzle de 4 peces, una d’elles està al costat dret i no es pot moure, i les altres tres, fent un clic a sobre ja es van movent. El puzle és una carbassa molt gran.
  • De quin color són les fruites?: aquesta activitat es tracta de relacionar la fruites amb un color. Hi ha dos panells, un amb sis fruites, i l’altre amb sis colors. Les fruites i els colors amb les que se les relaciona són: préssec- taronja, oliva- verd fort, raïm- blau, poma- verd clar, maduixa- vermell i per- groc.
  • Identifica: són cinc frases curtes, on esta substituïda la paraula de la fruita, per la imatge d’aquesta fruita. Les frases són: les (imatge de la poma) són de color vermell. I així cinc frases més.
  • Puzle: aquest és un puzle de 6 peces, estan desordenades al costat esquerre i al costat dret hi ha una graella on s’han d’anar posant les peces. Cada peça te una forma diferent i a la graella estan la forma de les peces marcada.
  • Qui sóc?: hi ha dos requadres, al de la esquerre hi ha 6 imatges de fruites, en el de la dreta estan els 6 noms de les fruites. El nen ha de relacionar la imatge amb el seu nom. També hem fet servir fruites amb noms curts i senzills: pinya, síndria, meló, pera, plàtan i poma.
  • Quin sabor tinc?: hi ha dos requadres amb quatre fruites cadascun. S’han de relacionar les fruites del quadre de la esquerre amb les del quadre de la dreta mitjançant el sabor que té la fruita. Les fruites les hem relacionat així: taronja- mandarina, llimona- pinya, síndria- meló i pera- pruna.
  • Relaciona: hi ha dos quadres idèntics. Han de buscar en un quadre i en l’altre la mateixa fruita i relacionar-la.

    En tots els exercicis hem posat una frase al començament i una altre a l’acabar. També si els nens o nenes no ho saben fer, si fan un clic a la bandera verda, els hi mostra un moment la solució, d’aquesta manera poden continuar fent tot el seguit d’exercicis.

    Per veure els exercicis fes clic aqui.

No hay comentarios:

Publicar un comentario