martes, 22 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi, última entrada

Aquesta darrera entrada és per finalitzar el bloc, ja que estem a finals del primer semestre. El principi de curs quan la Loles ens va dir que tenim que fer un bloc, vaig pensar però que és un bloc, que difícil serà portar-lo i fer entrades explicant tot lo que hem fet a classe, i en el meu cas, també explicar el que faríem en el seminari.


Se’m va venir el món a sobre, ja que havia escoltat parlar sobre els blocs però no en tenia ni idea de com es feien, i encara menys fer entrades, enllaços, ficar fotografies, etc. Per això hem va semblar una feina molt difícil, inclòs ho vaig veure de forma negativa, perquè hem semblava una cosa molt complicada.


Però quan vaig crear el bloc i la Loles ens anava explicant com portar-lo i com fer les coses; cada vegada ho anava veient d’una altre manera que en el començament. Ja que cada vegada hem semblava més fàcil fer les coses, i al fer les entrades quan havíem acabat la classe, feia que anessis manipulant molt millor el bloc.
Moltes vegades, com volia que el meu bloc tingués un aspecte diferent, vaig començar a buscar fons per posar-lo, això també hem va ajudar a “jugar” a modificar el meu bloc de la manera que més m’ha va agradar.


A part de tot això, cada programa que apreníem en la classe i teníem que fer enllaços o penjar vídeos en el bloc, m’ajudava a tenir més facilitat a l’hora de fer servir el bloc. També moltes de les entrades que fèiem en el seminari, al tenir que posar fotografies, això també ajudava en aquesta facilitat.


Per tant, la meva valoració del bloc és molt positiva respecte al meu pensament del començament, ja que crec que gràcies al bloc, molts dels programes que ens ensenyava la Loles en la classe, els acabava d’entendre quan els tenia que explicar en el bloc, ja que explicàvem el procés que havíem fet servir per realitzar l’activitat. A part, d’ ajudar-me a entendre molt millor els programes, també el bloc m’ha servit per saber que és un bloc, perquè serveix, quines funcions té, que a través del bloc pots comentar altres, que pots explicar lliurament que el vols, etc.



Totes les activitats que he comentat en aquest bloc i que vam fer a Gestió i TIC, m’han agradat molt ja que he après molts programes que no sabien ni que existien. Però els dos que més m’ha van agradar van ser el programa GIMP i el Windows Movie Maker.


El GIMP m’ha va agradar perquè sempre he volgut saber com es feia per retocar imatges, retallar alguna cosa que volies eliminar de les fotografies, etc. Però tampoc sabia quin programa hauria de fer servir, ni com es tenia que utilitzar aquests programes, per això, quan vaig conèixer aquest programa em va semblar molt interessant, ja que vaig poder aprendre com es feia per modificar les imatges, canviar els colors, i retocar-la. I per tant, qualsevol dia que vulgui modificar i retocar qualsevol imatge, ja ho podré fer sense pensar que no ho sabre fer. Si voleu saber més sobre aquest programa feu clic aquí.

L’altre programa que també m’ha va agradar molt és el Windows Movie Maker, perquè sempre m’ha cridat l’atenció fer un vídeo amb imatges, so i música. Però per les mateixes raons que en l’ altre, per no saber utilitzar el programa mai n’havia pogut fer cap. Per això quan la Loles ens va ensenyar com utilitzar-lo, a sobre vam tenir que fer dos treballs amb vídeos així que hem va ajudar a manipular una miqueta més aquest programa. També una de les activitats que vam fer amb aquest programa va ser l’activitat de la setmana de sortides extraordinàries, aquesta activitat m’ha va ajudar molt, ja que l’activitat es feia en parelles. Jo el vaig fer amb l’Arantxa Velascó, i com ella sabia dominar millor el programa, hem va ensenyar moltes coses, com per exemple que les imatges tinguessin moviment, ficar títols i que aquests també tinguessin moviment, etc.
Això hem va ajudar molt a manipular millor aquest programa, i també una part molt positiva va ser poder fer el treball amb l’Arantxa ja que va tenir molta paciència en explicar-me les coses, i a l’hora de fer el treball ens ho vam passar molt bé i va ser molt fàcil entendre’ns l’una i l’altre.


Si voleu saber més sobre el programa feu clic aquí, i per veure el vídeo de la setmana d’activitats feu clic aquí.


Per finalitzar, volia destacar que aquesta experiència en realitzar el bloc m’ha semblat molt interessant i enriquidora. Espero que us hagi agradat el meu bloc.


Bon Nadal a tothom i Bon any nou, que passeu unes bones festes!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario