jueves, 5 de noviembre de 2009

Programa GIMP

GIMP és un programa de tractament de fotografies, on les podem modificar, ficar els colors que vulguis i canviar-los, retallar lo que no vulguem o les persones que estan en la fotografia.

Per veure com funcionava el programa, em fet unes proves amb unes fotografies, la primera prova va ser agafar una fotografia que vam fer a classe i escalar-la, modificar els píxels de grandària i amplada; aquest procés el vam fer primer vam obrir la fotografia que vam triar, desprès vam anar a imatge, i d’imatge a escala, en escalar vam ficar els píxels que aproximadament havien de ser uns 300 o 400. Desprès de ficar els píxels que volíem vam mirar que la cadena estigues lligada.

Finalment vam veure la fotografia com quedava al 100% , a mida real, si ens agradava com havia quedat la guardàvem amb jpg. Un exemple de com quedaria aquesta prova la tenim en la següent fotografia.
















Desprès vam fer una prova de retallar una altre fotografia, canviar els colors de la fotografia i escalar-la com havíem fet en la fotografia anterior. El procés que he seguit és primer triar una altre fotografia, anem de la caixa d’eines i seleccionem la tecla que apareix un quadre, i seleccionem la zona que volem que quedi retallada. Un cop hem fet aquest procés anem a imatge i ens fiquem en retallar la selecció, desprès escalem l’ imatge com hem explicat en la fotografia anterior seguint el mateix procés.
Quan ja tenim l’ imatge escalada li canviem el color com vulguem i més ens agradi, per fer-ho anem a colors i ens fiquem en saturació, tonalitats; i allà anem provant fins trobar la tonalitat que més ens agradi per la nostra fotografia. Un exemple de com quedaria la fotografia segons la tonalitat que més m’agrada’t, la tenim en la següent fotografia.















L’última prova que vam realitzar va ser de la fotografia anterior, buscar un objecte, persona que volem retallar de la fotografia, canviar el fons, i també canviar els colors i ficar-li lo que volguessis. Jo vaig escollir una de les meves companyes que sortia en la fotografia. Per fer aquest procés va ser obrir la fotografia anterior sense estar retocada, i en la caixa d’eines vaig seleccionar la tecla d’enllaç i vaig anar seleccionant la part que volia retallar punt per punt.



Quan ja vaig tenir la part seleccionada, anem a imatge i li donem a encapsar la selecció; desprès anem a seleccionar i li donem a inverteix per tenir tota la secció seleccionada per modificar-la. Abans de començar a posar-li diferents colors tornem a escalar-la de la mateixa manera que hem fet en les dues fotografies anteriors, seguint el mateix procés. A continuació ja comencem a modificar el fons, el vaig ficar de color negra donant-li en la caixa d’eines el pot de pintura per pintar la part que volia que quedes de color negra.


Desprès li vaig canviar la tonalitat fins que me va agradar com quedava la fotografia. Un exemple de com quedaria la fotografia seria la següent.


miércoles, 4 de noviembre de 2009

Blocosfera

La blocosfera és un enllaços de blocs que estan lligats per una temàtica semblant.

Nosaltres vam crear una blocosfera per veure com funcionava, primer vam decidir en quin bloc de tots els membres del grup, seria en el que crearíem un altre bloc per fer la blocosfera, un cop vam decidir que es feria en el bloc de l’Arantxa, vam triar quin era el tema que tractaríem en la nostre blocosfera, que al final vam triar el tema de “psicomotricitat o educació física”.

Un cop triat el tema, vam fer una entrada on exposàvem la nostra opinió sobre el tema, i desprès cadascun vam fer una altre entrada des de el nostre bloc comentant lo que havíem escrit.
Quan ja tots havíem fet el nostra comentari, vam estar mirant altres blocs que tinguessin a veure amb el tema que nosaltres havíem triat, i els que més ens van interessar, els vam agregar en una llista de blocs.

De tots aquests blocs que vam agregar, com els creiem interessants els vam comentar en el nostre bloc, explicar primer de que anava el bloc i la nostra opinió de lo que havíem llegit, també dintre de la nostra opinió vam fer un enllaç perquè a la gent interessada també pugues visitar-la.

El tema de la blocosfera és bastant interessant ja que hi ha molta gent que ha creat un bloc amb el mateix tema per amb diferents punts de vista, i de tota l’ informació trobada pots donar la teva opinió en el mateix bloc, o en el teu bloc, perquè la gent ho valori de diverses maneres.

Cultura lliure i programari lliure

En la lectura que hem fet sobre la cultura lliure i el programari lliure, ha sigut molt interessant ja que moltes persones deixem fotografies o escrits en internet, sense tenir en compte que qualsevol persona ens pot agafar aquella fotografia o document i el/la pot fer servir.

Perquè això no passi hi ha unes llicències que són les creative commons, que ens ajuden a que tot lo que hem penjat a internet quedi en privacitat, i si qualsevol persona vol fer ús de lo que nosaltres tenim a internet, que ens demanin permís i ens expliquin perquè la volen utilitzar.

Desprès de haver fet tota la lectura d’aquest tema, teníem quatre situacions que han succeït a varies escoles del nostre país, de les quals vam tenir que triar quina era la correcta.

Un cop vaig llegir totes, la que hem va semblar la correcta va ser la D, ja que el professor diu que els nens entrin en una botiga i agafin les postals que vulguin pels seus pares; hem va semblar la més correcta ja que no els hi diu quina postal han d’agafar sinó que els hi deixa triar lliurament a cada nen/a.

En canvi, totes les altres no deixen que els nens s’expressin lliurament perquè els hi don com unes ordres.
En el cas A, crec que és incorrecta ja que el professor d’educació física els hi demana amb els seus alumnes que portin unes bambes determinades per poder fer les pràctiques de bàsquet; cosa que el professor no té en compte que alguns pares no poden comprar aquelles bambes, o que molts nens poden tenir unes altres bambes que els hi poden servir igual que les que el professor demana. Això causaria molta problemàtica ja que molts pares es queixarien.

En el cas B, crec que també és incorrecta ja que els hi diu amb els seus alumnes que es fiquin al google per buscar informació sobre la terra i que les enganxin en el word. En aquest cas el professor no els hi deixar utilitzar una altre pàgina de recerca d’informació, ni tampoc poden utilitzar un altre programa de processador de texts. Per tant tampoc estem parlant de cultura lliure ja que els hi estan dient on tenen que anar i amb quins programes ho tenen que fer.

En el cas C, crec que també és incorrecta ja que el professor els hi envia un power point amb els seus alumnes i els hi diu que tenen que obrir aquest power point amb una versió del 2007. Per tant, si molts alumnes no tenen aquesta versió no podran entregar el treball que els hi ha demanat el professor. Aquí tampoc estem utilitzant la cultura lliure ja que els hi estan demanant una versió especifica.

Per tant, el cas que seria la correcta és la D ja que deixa que els alumnes agafin les postals que ells vulguin i els hi agradin més, sense que el professor els hi digui res.

miércoles, 21 de octubre de 2009

Por qué los adolescentes de hoy obedecen menos?

En el seminari del dia 06/10/09 dues de les nostres companyes ens van explicar una noticia del diari “La Vanguardia” del dia 17/09, la noticia anava sobre els professors maltractats, el titular era “ Por qué los adolescentes de hoy obedecen menos?”.
Elles van comparar aquest mateix tema en diferents diaris, i lo que van trobar va ser que el diari “ El Mundo” diu que el mestre hauria de ser un guàrdia civil; en canvi, el diari “ADN” és més neutral que els demés.
Vam estar discutint sobre el tema i unes de les coses que vam destacar va ser que molts pares també agredeixen i es fiquen a favor dels seus fills.

La conclusió que van treure va ser que avui en dia els pares no tenen tan de temps per estar amb els seus fills i això fa que no hi hagi comunicació. La implicació dels pares a l’escola és important pels nens ja que veuen el tracte que ells tenen amb el seu mestre. També és bo que els pares s’impliquin ha saber que han fet els seus fills a l’escola i que expliquin a casa tot lo que han fet. Els pares han d’ajudar als seus fills a crear un clima de treball.
Desprès de fer una conclusió sobre la noticia ens van fer una pregunta que no van voler que la contestéssim sinó que la penséssim tranquil·lament quina seria la resposta. La pregunta va ser “Creieu que s’han d’educar als pares?”.

Personalment de la manera que van exposar la noticia i com ens la van explicar m’ha va agradar molt, ja que es va entendre lo que volien exposar, i ens van fer reflexionar sobre un tema que en aquests moments està molt present. La frase que em va impactar de la noticia que ens van exposar va ser “Per educar el nen falta la tribú sencera”.

jueves, 15 de octubre de 2009

Audacity

L’audicity és un programa per gravar sons, pots gravar la teva veu amb música de fons. Aquest és fàcil de fer servir, per poder gravar una veu, primer hem de tenir connectat el micro per poder parlar en ell. Un cop estigui connectat el micro i obert el programa, hi ha la tecla de rec si li donem ja podrem començar a gravar la veu, quan acabem li donem a la tecla de stop. Veurem que ens ha sortit un gràfic amb la veu gravada i que ens ha sortit també una freqüència.

L’escoltem per veure si ens agrada com ha quedat i si s’escolta bé, si volem que s’escolti més fort o més fluix hem de seleccionar el gràfic i donar a la tecla “I” i mirem si la volem més alta o menys.

Quan ja la tenim com la volem anem a fitxer i el guardem com “exportar com a waw”. Si volem gravar més veus hem de repetir una altre vegada tot aquest procediment.
Un cop ja tinguem les veus que vulguem gravades, anem a exportar audio i exportem les gravacions que hem fet, i ajustem el volum de les veus gravades de tal manera que quedin més o menys igual. Per retallar algun tros en silenci que sobri o qualsevol altre tros hem d’anar a les tisores i amb les lupes podem ficar-les millor, perquè tot quedi igual.


Per moure-les anem a la tecla ßà i fiquem on s’acabi la primera fiquem la segona i així amb totes les gravacions, i desprès de compaginar-les ho tornem a guardar de la mateixa manera que hem guardat les veus.

Per ficar la música de fons, tornem a obrir les veus que hem guardat anteriorment i afegim la música per ficar-la que no soni ni molt fort ni molt fluix sinó que fer un decreixement i creixement de manera progressiva hem d’anar a la tecla que hi ha dos triangles amb una rodona petita al mig i una línia corba al mig. Un cop seleccionada la tecla la marquem a la música on volem que decreixi i on volem que creixi, i finalment un punt central, i anem estirant o encuixin fins el nivell que volem aconseguir.

Quan ja ho tinguem fet, escoltem tota la gravació i si ens agrada com ha quedat, ho tornem a gravar com hem explicat anteriorment. Una demostració de com quedaria la gravació, podeu trobar-la si feu clic aquí.

viernes, 9 de octubre de 2009

google notebook o delicious?

En la classe de gestió de la informació vam veure dos programes, el notebook google i el delicious. Aquests programes serveixen per anotar les adreces que més fem servir i tenir-les totes a , i anar més ràpidament, sense tenir que buscar-les. Tambè podem seleccionar fotografies o textos, e introduïr-los dins del nostre bloc de notes, per tenir-los més a l'abast.

Primer, vam provar el google notebook per poder veure com funcionaba, i si ens era fàcil o no introduïr les direccions que mès feiem servir.
Desprès d'estar una bona estona manipulant el programa i veient com funcionaba, vam cambiar de programa i vam provar el delicious. També vam estar introduïnt les direccions que vam voler, i vam estar manipulant i veient com funcionaba.





Dels dos programes, el que més m'ha va agradar va ser el google notebook ja que em va ser mès fàcil introduïr les direccions i algún text, en canvi, el delicious com estava en anglès em costava molt més fer-lo servir. Encara que, era més ràpid el delicious que no pas el google notebook.

Però, si tinguès que fer servir un dels dos programes, el que faría servir sería el google notebook.

miércoles, 7 de octubre de 2009

Les noves tecnologies

En el diari el país en el dia 4 d'octubre, van publicar una notícia sobre les noves tecnologies i de la influència que tenen els ordinadors a l'escola. Per una banda ens explica que l' ús dels ordinadors a l'aula ajudarà molt als nens a familiaritzar-se a les noves tecnologies i això farà que a la llarga tinguin un gran domini.

Però per altre banda, les noves tecnologies a l'aula podrien anul·lar en un futur els llibres de text, ja que tot es farìa per ordinador; i això provocaria que moltes editorials tinguessin que tancar, i que les biblioteques en un futur deixerien d'existir.

També en aquesta notícia ens expliquen que avui en dia hi han molts nens que per situacions economiques, no tenen ordinadors a casa; i molts d'ells no podrien imprimir qulasevol treball o tasca que els hi haguès demanat el/la professor/a. Tot això encara que no ho sembli, estem diferenciant als nens, ja que als nens que no tenen ordinadors a casa es poden sentir diferents i discriminats per a resta de companys/es.


Respecte a la notícia que us he explicat, estic d'acord en que les noves tecnologies faran que els nens tinguin un gran domini amb els ordinadors, cosa que avui en dia hi han moltes persones que no saben fer servir els ordinadors a causa, de que abans no els hi donaven tanta importancia, ni la societat estava tan avançada.
Però, també estic d'acord en que els nens que no tenen ordinadors a casa es poden sentir discriminats, per això crec que la solució aquest problema seria que en les biblioteques hi haguessin més ordinadors en conexió a internet, perquè els nens que no en tinguin a casa també puguin treballar i fer les tasques de l'escola.